Καταστατικό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ: ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Άρθρο 1ο: Επωνυμία, έδρα, έμβλημα
Η επωνυμία του πολιτικού κόμματος είναι: ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ – Πρόδρομος Εμφιετζόγλου. Σε συντομία η επωνυμία διαμορφώνεται σε ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ – Π.Ε.
1.α. Η επωνυμία του πολιτικού κόμματος είναι: ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ – Πρόδρομος Εμφιετζόγλου.
1.β. Ημερομηνία ίδρυσης του κόμματος θεωρείται η 17η Νοεμβρίου του 2021.
1.γ. Η έδρα του κόμματος βρίσκεται στο Δήμο Πεντέλης Αττικής, επί της οδού Σισμανογλείου 20, Μελίσσια.
1.δ Το έμβλημα του κόμματος περιλαμβάνει στο πάνω μέρος εικόνα με τετραμελή οικογένεια (από αριστερά προς τα δεξιά: πατέρας, μικρός γιός, μικρή κόρη και μητέρα), οι οποίοι κρατούνται από τα χέρια και ο μικρός γιός στρέφει το πρόσωπό του προς τον πατέρα του, η δε μικρή κόρη στρέφει το πρόσωπό της προς τη μητέρα της. Από κάτω υπάρχει γραφή “ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ” με έντονα κεφαλαία γράμματα και δύο υπογραμμίσεις και από κάτω η γραφή “Πρόδρομος Εμφιετζόγλου” με πεζά. Το έμβλημα αναπτύσσεται στο σχήμα που ακολουθ
Άρθρο 2ο: Σκοπός, Θέσεις & Αρχές
2.α. Οι «ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ – Πρόδρομος Εμφιετζόγλου» είναι κίνημα που αγκαλιάζει όλους τους Έλληνες και τις Ελληνίδες, ανεξαρτήτως ιδεολογικής κατεύθυνσης και τους καλεί να συνασπιστούν σ’ αυτό. Σκοπός του κόμματος είναι η προάσπιση των δικαίων και των συμφερόντων της Πατρίδας μας και του Ελληνικού Λαού, αποδεχόμενο το Πολίτευμα, το Σύνταγμα και τους Νόμους του Κράτους.
2.β. Υψηλή προτεραιότητα δίνεται στην επίλυση του δημογραφικού προβλήματος, που είναι η εγγύηση του εθνικού μέλλοντος της χώρας.
2.γ. Η επίλυσή του θα γίνει με ενίσχυση των γεννήσεων, στήριξη νέων μητέρων και άλλα παρόμοια μέτρα. Όσοι εισηγούνται αναπλήρωση του δημογραφικού ελλείμματος με ξένους πληθυσμούς, που δεν έχουν καμία συνάφεια με την Ελλάδα και την ιστορία και τον πολιτισμό της, παραγνωρίζουν τη σημασία της εθνικής συνοχής και πολιτιστικής ταυτότητας της χώρας, καθώς και την προσήλωση σε αυτήν του Ελληνικού λαού.
2.δ. Ελληνική Παιδεία, Ελληνική Γλώσσα, Ελληνική Ιστορία, Ελληνικός Πολιτισμός, Επαγγελματικός Προσανατολισμός. Η Ελλάδα είναι μια χώρα, που ταυτίσθηκε, όσο καμιά άλλη στην ιστορία της, με την Παιδεία και τον Πολιτισμό. Η κλασική παιδεία και η ορθολογιστική σκέψη, που άνθισαν στην Αρχαία Ελλάδα, έγιναν η βάση ενός οικουμενικού πολιτισμού, που βρίσκεται στην καρδιά και της σύγχρονης προόδου και επιστήμης στον κόσμο.
Είναι απαράδεκτο η σημερινή Ελλάδα να μην εμπνέεται από αυτή την κληρονομιά και να μη πρωτοπορεί στην Παιδεία, τις Επιστήμες και τις Τέχνες. Πολύ περισσότερο, είναι απαράδεκτο να παρατηρούνται τάσεις και πολιτικές για υποβάθμιση της κλασικής παιδείας, της διδασκαλίας της Ελληνικής γλώσσας στη διαχρονική της συνέχεια και της Ελληνικής ιστορίας.
Η κατάσταση αυτή πρέπει τάχιστα να διορθωθεί και η Ελληνική παιδεία να βρει τη θέση που της αρμόζει ως υψηλή εθνική προτεραιότητα. Ο συναγωνισμός των Εθνών συντελείται σήμερα πολύ περισσότερο στον τομέα της γνώσεως, της έρευνας και της καινοτομίας, παρά στον τομέα των αψύχων πρώτων υλών , όπως στο παρελθόν. Η Ελλάδα δεν μπορεί και δεν πρέπει να υστερήσει.
2.ε. Η κατάσταση που επικρατεί στην Παιδεία και ιδιαίτερα στο Πανεπιστήμιο, δεν μπορεί να συνεχιστεί. Το Πανεπιστήμιο είναι τέμενος γνώσης, επιστήμης και έρευνας. Δεν είναι δυνατόν να υποβαθμίζεται είτε σε αρένα ανούσιων κομματικών και πολιτικών διαμαχών, που δεν έχουν σχέση, τις περισσότερες φορές, με τα πραγματικά προβλήματα της χώρας, είτε να μετατρέπεται σε χώρο ανομίας και καταλύσεως κάθε έννοιας ευνομίας και δεοντολογικής λειτουργίας ενός Ανωτάτου Πνευματικού Ιδρύματος.
Η γνώση, η έρευνα και η καινοτομία είναι ο κινητήρας της σύγχρονης προόδου και το Πανεπιστήμιο κατέχει από τη θέση του κεντρικό ρόλο σ’ αυτήν. Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να συμβαδίσει με τις πιο αναπτυγμένες χώρες. Το κλειδί γι’ αυτό είναι το Πανεπιστήμιο και τα άλλα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και Ερευνητικά Κέντρα, υπό την προϋπόθεση ότι θα καταστούν πραγματικά κέντρα υψηλής ποιοτικά παιδείας και αριστείας. Η Ελλάδα κατέχει στον τομέα αυτό συγκριτικά πλεονεκτήματα που πρέπει να αξιοποιηθούν.
2.στ. Παράλληλα με την κλασική κληρονομιά, που προέρχεται από την Αρχαία Ελλάδα του Ομήρου, του Σωκράτη, του Περικλή, του Μεγάλου Αλεξάνδρου, η Ελλάδα είναι επίσης κληρονόμος και ζωντανή συνέχεια της Ορθοδοξίας, που συνδέεται με τη χιλιόχρονη Βυζαντινή Αυτοκρατορία και παράδοση. Το Βυζάντιο ως Ορθοδοξία και ως Αυτοκρατορικός Μεσαιωνικός Ελληνισμός είναι αναπόσπαστο μέρος της Ελληνικής Ιστορίας και Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Το Άγιον Όρος, είναι το πιο ιερό και ζωντανό σύμβολο αυτής της κληρονομιάς και μοναδικός πνευματικός θησαυρός με οικουμενική ακτινοβολία. Η Ελλάδα πρέπει να διαφυλάσσει και να προβάλλει, με σεβασμό και υπερηφάνεια, την Ορθοδοξία και το Βυζάντιο ως πολύτιμο μέρος της ταυτότητάς της, της Ιστορίας και της Πολιτιστικής της Κληρονομιάς και ως φορείς και παραδείγματα φιλανθρωπικού οικουμενικού πνεύματος.
2.ζ. Συναφής είναι η εξασφάλιση υγειονομικής περιθάλψεως όλου του λαού. Η κρίση της πανδημίας του Covid-19 ήρθε να επιβεβαιώσει δραματικά την αξία ενός ολοκληρωμένου συστήματος υγείας, όπως το ΕΣΥ. Ανεξάρτητα, πάντως, από την πανδημία, το ΕΣΥ πρέπει να ενισχυθεί σε προσωπικό και μέσα, ώστε να μπορεί να επιτελεί τον ρόλο του σε όλο το φάσμα της αποστολής του. Από την πρόληψη μέχρι τις μονάδες εντατικής θεραπείας, την έρευνα και τη γρήγορη εισαγωγή στα Ελληνικά νοσοκομεία όλων των νέων θεραπευτικών σχημάτων, ιατρικών μεθόδων, φαρμάκων και ιατρικού εξοπλισμού.
2.η. Διασφάλιση αξιοπρεπούς εργασίας για όλους, ιδιαίτερα για τους νέους. Οι συνέπειες της μεγάλης οικονομικής κρίσεως του 2010 – 2015 και τα μνημόνια που επεβλήθησαν στη χώρα, έπληξαν ιδιαίτερα τους νέους, 500 000 περίπου απο τους οποίους, οι περισσότεροι εξειδικευμένοι και ταλαντούχοι επιστήμονες, αναγκάσθηκαν ν’ αναζητήσουν την τύχη και το μέλλον τους σε ξένες χώρες. Παρά την αιμορραγία όμως αυτή, που είναι εθνική ανάγκη να σταματήσει, η ανεργία των νέων και γενικότερα η ανεργία παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα, ιδίως εάν συνυπολογισθεί η ημιαπασχόληση και η ανασφαλής εργασία.
Προφανώς, η χώρα χρειάζεται επενδύσεις και ανάπτυξη, στρατηγικό σχεδιασμό και αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που διαθέτει σε συγκεκριμένους τομείς. Ένας από αυτούς, παρά την παραγνώριση που έχει υποστεί, κατά τα τελευταία χρόνια, είναι και ο τομέας της πρωτογενούς παραγωγής. Είναι απαραίτητο όμως ο τομέας αυτός να προσεγγισθεί μέσα από το πρίσμα των νέων δυνατοτήτων που παρέχουν οι σύγχρονες μέθοδοι, οι εξειδικευμένες Ευρωπαϊκές πολιτικές και η συγκυρία της διεθνούς αγοράς.
Σε κάθε περίπτωση, ο ανθρώπινος παράγοντας παραμένει καθοριστικός. Το γεγονός αυτό παραπέμπει στον κατάλληλο επαγγελματικό προσανατολισμό και στη σύνδεση των σπουδών και της έρευνας με την παραγωγή και την καινοτομία.
Για την εξασφάλιση αξιοπρεπούς απασχολήσεως σε όλους, δεν επαρκούν, βεβαίως, ούτε η πρωτογενής παραγωγή, ούτε οι υπηρεσίες, με πρώτο τον τουρισμό. Χρειάζεται, επιπλέον, να επιτύχει η χώρα, με γρήγορους ρυθμούς, ένα τεχνολογικό άλμα, που το επιτάσσουν οι καιροί και ο διεθνής ανταγωνισμός, αλλά ακόμη και η εθνική άμυνα και ασφάλεια της χώρας. Η Ελλάδα δεν μπορεί να επιτρέψει, χωρίς μεγάλους κινδύνους, να υποσκελισθεί τεχνολογικά από γειτονικές της ανταγωνιστικές χώρες.
Η Ελλάδα θα πρέπει γι’ αυτό, με αναβαθμισμένη οργάνωση και στρατηγική αντίληψη και προγραμματισμό, να επιτύχει, ταυτόχρονα, μέσα σε σύντομο χρόνο, ένα μεγάλο αναπτυξιακό και τεχνολογικό άλμα. Μπορεί να το κάνει πράξη, εάν το πολιτικό σύστημα και οι ενεργές πολιτικές της δυνάμεις συνειδητοποιήσουν εγκαίρως τους κινδύνους που καραδοκούν και αντιδράσουν αποτελεσματικά, με σωστές πολιτικές και εθνική κινητοποίηση.
2.θ. Επενδύσεις, ενισχύσεις επιχειρήσεων, ιδίως στις ακριτικές περιοχές, και διαμόρφωση στρατηγικού αναπτυξιακού πλαισίου.
2.ι. Ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων και διαμόρφωση υψηλής Εθνικής Στρατηγικής για την άμυνα, την ασφάλεια, τη διεθνή θέση της χώρας, όπως επίσης για τις στρατηγικές της συμμαχίες και την Εθνική Αμυντική Βιομηχανία.
2.ια. Άμεση επέκταση των Ελληνικών Χωρικών Υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια.
2.ιβ. Κήρυξη Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) και οριοθέτησή της με την Κύπρο, τη Λιβύη και την Αίγυπτο (ολοκληρωμένη οριοθέτηση).
2.ιγ. Κατάργηση της Συμφωνίας των Πρεσπών. Η κατάργηση της Συμφωνίας των Πρεσπών είναι μονόδρομος, γιατί η Συμφωνία αυτή δεν είναι προϊόν συμβιβασμού, όπως παρουσιάζεται παραπλανητικά, αλλά λεόντεια Συμφωνία σε βάρος της Ελλάδος, των απαράγραπτων εθνικών της δικαιωμάτων και της ιστορίας της.
Η εκχώρηση στα Σκόπια Μακεδονικού ονόματος, γλώσσας και ταυτότητας είναι από κάθε άποψη απαράδεκτη, γιατί αντίκειται στην ιστορική αλήθεια, στρέφεται κατά της Ελληνικής Μακεδονίας, που είναι η μόνη πραγματική Μακεδονία και συντηρεί και διαιωνίζει το ιδεολόγημα του Μακεδονισμού των Σκοπίων, που βασίζεται σε μια ιστορική πλαστογραφία και εγκυμονεί κινδύνους για το μέλλον.
2.ιδ. Διεκδικητική και πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική, που να αξιοποιεί τη στρατηγική θέση της χώρας, να διασφαλίζει των Ελληνικό Εθνικό Χώρο και τα Ελληνικά Συμφέροντα και να προάγει τον γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδος, ιδιαίτερα κατά τη σημερινή συγκυρία. Στο πλαίσιο αυτό, είναι καθοριστικής σημασίας η ανάπτυξη από την Ελλάδα περιφερειακών στρατηγικών συμμαχιών, που δημιουργούν μια νέα στρατηγική ισορροπία στον κρίσιμο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου.
2.ιε. Σύμφωνο Ενιαίου Αμυντικού Χώρου με την Κύπρο και αλληλεγγύη με τον Κυπριακό λαό για την αποτροπή απαράδεκτης δήθεν λύσεως, που θα αναγνώριζε και θα νομιμοποιούσε τα τετελεσμένα γεγονότα της τουρκικής κατοχής και θα έθετε ολόκληρη την Κύπρο υπό την κηδεμονία και τον γεωπολιτικό έλεγχο της Άγκυρας. Η Ελληνική πλευρά, στη Λευκωσία και στην Αθήνα, πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι οι στρατηγικές αλλαγές, που συντελούνται στην Ανατολική Μεσόγειο και οι νέες ισορροπίες που διαμορφώνονται, δημιουργούν μια νέα, πολύ πιο ευνοϊκή κατάσταση και για το Κυπριακό. Η εμμονή σε μια παρωχημένη και ατελέσφορη κατευναστική πολιτική, που εξυπηρετεί αντικειμενικά τους στόχους της Άγκυρας, δεν έχει κανένα νόημα. Αντιθέτως, υπονομεύει την Κυπριακή Δημοκρατία και παρουσιάζει το Κυπριακό ως δήθεν διακοινοτική διαμάχη αντί ως πρόβλημα εισβολής και κατοχής.
Είναι καιρός να εξαχθούν τα αναγκαία συμπεράσματα από τη σημερινή κατάσταση και να χαραχθεί μια απελευθερωτική, αντικατοχική στρατηγική, εναρμονισμένη με τα νέα στρατηγικά δεδομένα στην περιοχή και τις στρατηγικές συμμαχίες της Κύπρου και της Ελλάδος, που είναι μια νέα, πολύ σημαντική ανασχετική παράμετρος απέναντι στον Τουρκικό επεκτατισμό.
- Υποστήριξη στον Ελληνισμό της Βορείου Ηπείρου και στον αγώνα του για την προάσπιση και τον σεβασμό των δικαιωμάτων του.
- Υποστήριξη των δικαιωμάτων των Ελλήνων της Κωνσταντινουπόλεως και των Ελλήνων της Ίμβρου και της Τενέδου.
2.ιστ. Καμία ανοχή σε Τουρκικές προκλήσεις και προσπάθειες δημιουργίας τετελεσμένων γεγονότων, σε βάρος των Ελληνικών δικαιωμάτων.
2.ιζ. Συστηματική διεκδίκηση των Γερμανικών Επανορθώσεων, οι οποίες είναι απαράγραπτες και αποτελούν ηθική και νομική υποχρέωση της ενοποιημένης πλέον Γερμανίας, που είναι η χώρα διάδοχος του Γ’ Ράιχ.
2.ιη. Περικοπή από την Ευρωπαϊκή Ένωση του Ελληνικού Χρέους, εφόσον μεγάλο μέρος των δανείων, με τα οποία επιβαρύνθηκε η Ελλάδα το 2010, στο πλαίσιο μιας Διεθνούς και Ευρωπαϊκής κρίσεως, χρησιμοποιήθηκαν για τη διάσωση Ευρωπαϊκών Τραπεζών, που είχαν στο χαρτοφυλάκιό τους μεγάλο αριθμό Ελληνικών ομολόγων.
2.ιθ. Άμεση αξιοποίηση κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου εντός της Ελληνικής ΑΟΖ. Οι αμφιβολίες που δημιουργήθηκαν σχετικά με τη βούληση της Ελληνικής Κυβερνήσεως να προχωρήσει στην εκμετάλλευση των Ελληνικών υδρογονανθράκων, πρέπει να διαψευσθούν τάχιστα και να εξαγγελθεί μια σαφής πολιτική για την άμεση εκμετάλλευσή τους, που έχει τεράστια σημασία για την οικονομία της χώρας, την Ελληνική ΑΟΖ και τη γεωπολιτική θέση της Ελλάδος.
Η Κυβέρνηση πρέπει επίσης να διευκρινίσει τη συνολική ενεργειακή της πολιτική. Η υψηλή ρητορική για την πράσινη ανάπτυξη και τις νέες, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, που οδήγησε στην εσπευσμένη και αδικαιολόγητη απολιγνιτοποίηση, πηρέ ένα πρώτο μάθημα της ενεργειακής πραγματικότητας από την απότομη εκτόξευση των τιμών της ενέργειας.
Είναι απαράδεκτο και ακατανόητο η Κυβέρνηση να επιδεικνύει τόσο μεγάλη σπουδή για το κλείσιμο των λιγνιτωρυχείων της Μακεδονίας και να κάνει μεγαλύτερη ακόμη την εξάρτηση από εξωτερικούς προμηθευτές, μεταξύ αυτών τα Σκόπια και η Τουρκία. Το θέμα της αξιοποιήσεως των τεραστίων Ελληνικών αποθεμάτων λιγνίτη, με σύγχρονες μεθόδους και τεχνολογίες που μειώνουν θεαματικά τη ρύπανση, πρέπει να μείνει ανοικτό προς διερεύνηση, ώστε ο λιγνίτης να παραμείνει στο μείγμα ενεργειακών πηγών, προς όφελος της οικονομίας και της απασχολήσεως, αλλά και μιας μικρότερης εξαρτήσεως της χώρας από το εξωτερικό.
2.κ Αξιοκρατία, πάταξη της Διαφθοράς και της Διαπλοκής. Εκσυγχρονισμός στην απονομή της Δικαιοσύνης. Η καθυστέρηση στην απονομή της δικαιοσύνης καταλήγει εκ των πραγμάτων σε αρνησιδικία, εφόσον η εκδίκαση μιας υποθέσεως παρατείνεται και πέραν των δέκα χρόνων. Η γρήγορη απονομή της δικαιοσύνης, χωρίς αυτό να συνεπάγεται οποιαδήποτε υποβάθμιση των δικαστικών εγγυήσεων και της απαιτούμενης δικαστικής δεοντολογίας, είναι βασική προϋπόθεση μιας δημοκρατούμενης πολιτείας και του κράτους δικαίου. Η Ελλάδα πρέπει να κάνει γρήγορα βήματα προς την επίλυση της παθογένειας αυτής, που λειτουργεί ως τροχοπέδη όχι μόνο για την εφαρμογή στην πράξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά και γενικά για τη λειτουργία της κοινωνίας και της οικονομίας.
2.κα Σώφρονα χρηματοοικονομική διαχείριση Δημοσίων και Κοινοτικών Εσόδων. Ενίσχυση ταλαντούχων νέων. Επιστροφή άξιων επιστημόνων από το εξωτερικό.
2.κβ Άμεση ενίσχυση της πρωτογενούς Ελληνικής παραγωγής στη γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία, μελισσοκομία, δασική εκμετάλλευση και της μεταποίησης αγροτικών προϊόντων. Η θήρα και η αλιεία μπορούν και πρέπει να συνδυάζονται με την ορθολογική διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος, την προστασία και τη διαφύλαξή του και την βιώσιμη και αειφόρα χρήση των πόρων του.
2.κγ Ιδιαίτερη μέριμνα για τις παραμεθόριες περιοχές (Θράκη, Ανατολικό Αιγαίο, μικρά νησιά).
2.κδ Περαιτέρω ενίσχυση του τουρισμού, με έμφαση στον τουρισμό υψηλών εισοδημάτων και στον θεματικό τουρισμό (αλιευτικό, φωτογραφικό, ιστορικό – αρχαιολογικό, μυθολογικό). Η χώρα μας πρέπει να διακριθεί στον ποιοτικό τουρισμό.
2.κε Ομαλή και λελογισμένη προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και μετάβαση σε νέες, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
2.κστ. Σύσφιξη σχέσεων μεταξύ Μητροπολιτικού Κέντρου και Ομογένειας. Ο Απόδημος Ελληνισμός είναι μια άλλη Ελλάδα. Ολοκληρωμένη στρατηγική για τον Απόδημο Ελληνισμό σε όλο τον κόσμο.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ: ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ
Άρθρο 3ο: Θεσμικά όργανα του κόμματος είναι:
α. το Συνέδριο (Τακτικό & Έκτακτο)
β. η Κεντρική Επιτροπή (ΚΕ)
γ. το Πολιτικό Συμβούλιο (ΠΣ)
δ. η Ελεγκτική Αρχή (ΕΑ)
ε. ο Πρόεδρος και οι Αντιπρόεδροι
Άρθρο 4ο: Διοικητικά, οργανωτικά & συμβουλευτικά όργανα του κόμματος είναι:
α. το Συμβούλιο Περιφερειών (ΣΠ)
β. οι Περιφερειακές οργανώσεις (ΠΟ)
γ. η Επιτροπή Εκλογών (ΕπΕ)
Άρθρο 5ο: Γενικές ρυθμίσεις
5.α Η λειτουργία, οι αρμοδιότητες, οι διαδικασίες και οι απαραίτητες προβλέψεις για όλα τα όργανα του κόμματος περιγράφονται στους αντίστοιχους Κανονισμούς.
5.β. Οι «ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ – Πρόδρομος Εμφιετζόγλου» εκπροσωπείται πολιτικώς, δικαστικώς και εξωδίκως έναντι οιασδήποτε Αρχής και τρίτων από τον Πρόεδρο του κόμματος.
5.γ. Ο Πρόεδρος του κόμματος μπορεί να συμμετέχει κατά τη δική του απόλυτη και μονομερή κρίση στις συνεδριάσεις όλων των οργάνων, συμβουλίων, επιτροπών, κ.λ.π., εκτός της Ελεγκτικής Αρχής όταν το θέμα της συνεδρίασης αφορά στο πρόσωπό του.
5.δ. Κάθε όργανο, συμβούλιο, επιτροπή, κ.λ.π., μπορεί να αμφισβητήσει για σπουδαίο λόγο την καταλληλόλητα μέλους του, με τη διαδικασία που περιγράφεται στους Κανονισμούς και να υποβάλλει πρόταση μομφής προς την Ελεγκτική Αρχή.
Άρθρο 6ο: Το Συνέδριο (Τακτικό & Έκτακτο)
6.α. Το Συνέδριο είναι το ανώτατο όργανο του κόμματος και διοργανώνεται κάθε 4 (τέσσερα) έτη. Αποφασίζει και εγκρίνει το σύνολο της πολιτικής μέσα στο πλαίσιο των Αρχών, των Αξιών, της Ιδεολογίας και των Σκοπών του κόμματος, όπως αυτά ορίζονται και στην ”Ιδρυτική Διακήρυξη”.
6.β. Σύνεδρος μπορεί να είναι κάθε μέλος που είναι ταμειακώς ενήμερο την ημερομηνία προκήρυξης του Συνεδρίου. Εκλέγει τον Πρόεδρο του κόμματος και όλα τα αιρετά μέλη των οργάνων μεταξύ των Συνέδρων, που είναι μέλη καταχωρημένα στο Μητρώο μελών 90 (ενενήντα) τουλάχιστον ημέρες πριν από την ημερομηνία προκήρυξης του Συνεδρίου.
6.γ. Με πρόταση του Προέδρου του κόμματος ή του 1/3 (ενός τρίτου) των μελών της Κεντρικής Επιτροπής και για επείγοντα λόγο η Κεντρική Επιτροπή μπορεί να προκηρύξει Έκτακτο Συνέδριο. Το Έκτακτο Συνέδριο δεν έχει δικαίωμα εκλογής οργάνων που δεν έχει λήξει η θητεία τους, με μοναδική εξαίρεση, την εκλογή μελών οργάνου, για το υπόλοιπο της θητείας τους, του οποίου έχουν εκλείψει μέλη για οποιονδήποτε λόγο και δεν υφίσταται επαρκές πλήθος επιλαχόντων.
Άρθρο 7ο: Η Κεντρική Επιτροπή (ΚΕ)
Η Κεντρική Επιτροπή αποτελείται από 25 (είκοσι πέντε) μέλη, εκλέγεται από το Συνέδριο και αντιπροσωπεύει όλα τα μέλη του κόμματος. Είναι το ανώτερο πολιτικό όργανο μεταξύ δύο διαδοχικών Συνεδρίων. Ορίζει τους ειδικούς στόχους και το πλαίσιο στρατηγικής του κόμματος και λαμβάνει αποφάσεις για κάθε θέμα που δεν έχει προβλεφθεί κατά το τελευταίο Συνέδριο. Προκηρύσσει και προετοιμάζει το τακτικό Συνέδριο του κόμματος και τυχόν έκτακτα. Ο Γραμματέας της ΚΕ εκλέγεται από τα μέλη της ΚΕ κατά την πρώτη συνεδρίασή της.
Άρθρο 8ο: Το Πολιτικό Συμβούλιο (ΠΣ)
Απαρτίζεται από 13 (δέκα τρία) μέλη: τον Πρόεδρο του κόμματος, τα 3 (τρία) οριζόμενα από αυτόν μέλη, τα 7 (επτά) αιρετά μέλη που εκλέγονται από το Συνέδριο, από το Γραμματέα της Κεντρικής Επιτροπής και τον Πρόεδρο του Συμβουλίου Περιφερειών. Είναι το ανώτερο πολιτικό και εκτελεστικό όργανο μεταξύ δύο διαδοχικών συνεδριάσεων της Κεντρικής Επιτροπής. Υλοποιεί τις αποφάσεις του Συνεδρίου και της Κεντρικής Επιτροπής και λαμβάνει αποφάσεις για διοικητικά, οργανωτικά και λοιπά θέματα που αφορούν στη λειτουργία του κόμματος, για τα οποία δεν υπάρχουν σχετικές αποφάσεις.
Άρθρο 9ο: Η Ελεγκτική Αρχή (ΕΑ)
9.α. Η Ελεγκτική Αρχή, είναι πενταμελής, εκλέγεται από το Συνέδριο και λειτουργεί ως ανεξάρτητο όργανο. Τα μέλη της δεν μπορούν να συμμετέχουν σε κανένα άλλο όργανο.
9.β. Έχει το δικαίωμα να ασκεί έλεγχο επί των πάσης φύσεως διαδικασιών και συναλλαγών του κόμματος και να ασκεί πειθαρχικό έλεγχο επί των πράξεων μελών όλων των συμβουλίων, επιτροπών, ομάδων έργου, εργαζομένων, εθελοντών και μελών. Έχει εξουσία προσωρινής παύσης ιδιότητας και αρμοδιοτήτων επί των ελεγχόμενων και επιβάλει τις ανάλογες ποινές.
9.γ. Εξετάζει προτάσεις μομφής κατά αιρετών μελών οργάνων, γνωματεύει για τη βασιμότητα αυτών και σε καταφατική περίπτωση, επιβάλλει προσωρινή παύση ιδιότητας και αρμοδιοτήτων επί των ελεγχόμενων και παραπέμπει, με πρόταση ποινής, την υπόθεση στην ΚΕ για να αποφασίσει τελικά.
9.δ. Όταν ερωτηθεί από άλλο όργανο, συμβούλιο, επιτροπή ή μέλος γνωμοδοτεί σχετικά με την ερμηνεία διατάξεων του Καταστατικού και των Κανονισμών. Σε ό,τι αφορά στην ΕΑ γνωμοδοτεί η ΚΕ. Στην Κοινοβουλευτική Ομάδα (ΚΟ) τις αρμοδιότητες της ΕΑ, για τα μέλη της, ασκεί η ΚΟ.
Άρθρο 10ο: Ο Πρόεδρος και οι Αντιπρόεδροι
10.α. Ο Πρόεδρος είναι το ανώτατο πολιτικό και εκτελεστικό πρόσωπο του κόμματος. Είναι υπεύθυνος να οδηγήσει το κόμμα στην επίτευξη των στόχων του και εξ αυτού έχει τις αντίστοιχες εξουσίες. Η εξουσία του Προέδρου ελέγχεται από την Κεντρική Επιτροπή και οι πράξεις του από την Ελεγκτική Αρχή. Εκφράζει τις πολιτικές θέσεις του κόμματος σύμφωνα με το Καταστατικό και τις αποφάσεις του Συνεδρίου, της Κεντρικής Επιτροπής και του Πολιτικού Συμβουλίου. Προεδρεύει στις συνεδριάσεις του Πολιτικού Συμβουλίου και φροντίζει για την εφαρμογή των αποφάσεών του. Έχει στην ευθύνη του τη γενική εποπτεία του συνόλου των λειτουργιών του κόμματος.
10.β. Μπορεί να συγκαλέσει οιοδήποτε όργανο, συμβούλιο, επιτροπή και ομάδα έργου του κόμματος, ακόμη και εάν δεν συμμετέχει σε αυτό, για συγκεκριμένο ζήτημα εφ’ όσον διαπιστωθεί αδυναμία σύγκλησής του. Μπορεί να παύσει κάθε πρόσωπο, συμβούλιο, επιτροπή, ομάδα έργου, κ.λ.π. που έχει ορίσει ο ίδιος.
10.γ. Κάθε υποψηφιότητα για τη θέση του Προέδρου του κόμματος πρέπει να έχει την έγκριση του 20% (είκοσι τοις εκατό) των μελών της απερχομένης Κεντρικής Επιτροπής. Κάθε μέλος της Κεντρικής Επιτροπής μπορεί να εγκρίνει περισσότερες της μίας υποψηφιότητες.
10.δ. Οι Αντιπρόεδροι είναι 3 (τρείς), ορίζονται από τον Πρόεδρο του κόμματος και έχουν τις αρμοδιότητες που τους εκχωρούνται από τον ίδιο και τους Κανονισμούς. Αναπληρώνουν τον Πρόεδρο σε κάθε αρμοδιότητά του σε περίπτωση προσωρινής παύσης του ή αδυναμίας άσκησης των καθηκόντων του.
Άρθρο 11ο: Συμβούλιο Περιφερειών (ΣΠ)
11.α. Το Συμβούλιο Περιφερειών απαρτίζεται από τους Προέδρους όλων των ΠΟ και λειτουργεί επί μονίμου βάσεως, έχει δε σκοπό την εύρυθμη επικοινωνία μεταξύ των ΠΟ και των οργάνων του κόμματος, την ανταλλαγή εμπειριών και την ανάδειξη των καλυτέρων πρακτικών μεταξύ των ΠΟ.
11.β. Βασική αρμοδιότητά του είναι η παραγωγή των πολιτικών προτάσεων του κόμματος για την περιφερειακή πολιτική του και για θέματα που αφορούν στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της χώρας, τις οποίες εισηγείται προς τα όργανα.
11.γ. Επικεφαλής τίθεται ο Συντονιστής ο οποίος έχει ετήσια θητεία και επιλέγεται από το σώμα των Προέδρων των ΠΟ.
Άρθρο 12ο: Περιφερειακές οργανώσεις (ΠΟ)
12.α. Περιφερειακές Οργανώσεις είναι οι κατά τόπους οργανώσεις του κόμματος και ο χώρος επαφής μεταξύ κόμματος και κοινωνίας. Ιδρύεται μια ΠΟ σε κάθε εκλογική περιφέρεια της χώρας και στο εξωτερικό, αλλά μπορεί να υπάρχουν και οργανώσεις μελών στενότερης ή ευρύτερης εμβέλειας. Η οργάνωση των ΠΟ εναποτίθεται στα τοπικά μέλη τα οποία τις συνιστούν.
12.β. Έναντι του κόμματος, κάθε ΠΟ αντιπροσωπεύεται από τον Πρόεδρό της, ο οποίος συμμετέχει αυτοδικαίως στο Συμβούλιο Περιφερειών. Στόχος των ΠΟ είναι η προώθηση του έργου του κόμματος στις τοπικές κοινωνίες μέσω επαφών με τα τοπικά ΜΜΕ, συναντήσεων με θεσμούς και παράγοντες της τοπικής κοινωνίας, δράσεων, διοργάνωσης εκδηλώσεων, κ.λ.π.. Κάθε ΠΟ ασχολείται με τα προβλήματα της περιφέρειάς της, προσπαθεί να βρει λύση γι’ αυτά και καταθέτει στο κόμμα τις προτάσεις πολιτικής που την αφορούν, μέσω του Συμβουλίου Περιφερειών.
12.γ. Παράλληλα, η ΠΟ μπορεί να προσελκύει ή να δέχεται αιτήσεις νέων μελών και να κάνει αρχική αξιολόγηση αυτών.
Άρθρο 13ο: Η Επιτροπή Εκλογών (ΕπΕ)
13.α. Η ΕπΕ αποτελείται από 3 (τρία) μέλη: τον Πρόεδρο του κόμματος, τον ένα εκ των Αντιπροέδρων και το Γραμματέα της Κεντρικής Επιτροπής.
13.β. Η ΕπΕ λειτουργεί επί μονίμου βάσεως, διατηρεί μητρώο τυχόν υποψηφίων, απασχολείται με την εξασφάλιση των προεκλογικών δαπανών, προετοιμάζει το κόμμα για τη συμμετοχή του σε εκλογική διαδικασία και επιλέγει τους υποψηφίους για την κατάρτιση των ψηφοδελτίων.
13.γ. Τα μέλη της μπορούν με σχετική απόφαση να εκχωρούν αρμοδιότητές τους σε άλλα πρόσωπα, εκλεγμένα μέλη θεσμικών οργάνων και για χρονικό διάστημα που καθορίζουν οι ίδιοι.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ: ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ
Άρθρο 14ο: Μέλος
Μέλος των «ΠΑΤΡΙΩΤΩΝ-Πρόδρομος Εμφιετζόγλου» μπορεί να γίνει κάθε πολίτης που κατέχει την ελληνική υπηκοότητα και το εκλογικό δικαίωμα στις βουλευτικές εκλογές στην Ελλάδα, δεν έχει καταδικασθεί τελεσίδικα για κακούργημα, συμφωνεί με τις Αρχές και τις Θέσεις μας και δεν είναι μέλος άλλου πολιτικού κόμματος. Η ιδιότητα του μέλους συνεπάγεται και την αποδοχή απ’ αυτό του παρόντος Καταστατικού και των Κανονισμών που διέπουν τη λειτουργία του κόμματος.
Άρθρο 15ο: Μητρώο μελών του κόμματος
15.α. Το Μητρώο των μελών του κόμματος είναι ενιαίο. Τα μέλη αποδέχονται με την εγγραφή τους την τήρηση στο Μητρώο των προσωπικών δεδομένων τους.
15.β. Πρόσβαση στο σύνολο των στοιχείων του Μητρώου έχουν ο Πρόεδρος του κόμματος, ο Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής, ο Γραμματέας του Πολιτικού Συμβουλίου και η Ελεγκτική Αρχή. Για κάθε χρήση των στοιχείων του Μητρώου τηρείται η νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
15.γ. Το κόμμα μπορεί να διατηρεί διαφορετικά μητρώα για άλλες ομάδες προσώπων που έχουν ενδιαφερθεί για εμάς (όπως φίλων, εθελοντών, δωρητών, κ.λ.π.).
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ: ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΞΙΩΜΑΤΑ
Άρθρο 16ο: Υποψήφιοι βουλευτές
16.α. Οι υποψήφιοι βουλευτές πρέπει να είναι πρόσωπα αποδεκτά από την τοπική κοινωνία κάθε εκλογικής περιφέρειας. Η Περιφερειακή Οργάνωση, μετά από Γενική Συνέλευση προτείνει έως και 50% (πενήντα τοις εκατό) περισσότερους υποψηφίους βουλευτές από όσους προβλέπονται στην εκάστοτε εκλογική περιφέρεια. Σε αυτήν τη Γενική Συνέλευση της ΠΟ μπορούν να παρίστανται ως παρατηρητές μέλη του ΠΣ ή και της ΚΕ.
16.β. Για τις οριστικές λίστες υποψηφίων αποφασίζει η ΕπΕ στην οποία συμμετέχει και ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της ΠΟ στης οποίας την περιοχή ευθύνης αφορά η ανάδειξη των υποψηφίων βουλευτών. Σε περίπτωση ισοψηφίας στη διευρυμένη τετραμελή ΕπΕ υπερισχύει η επιλογή του Προέδρου του Κόμματος. Αν σε κάποια εκλογική περιφέρεια δεν υφίσταται ΠΟ, μπορεί να συμμετέχει, με συμβουλευτικό ρόλο, ο Εκπρόσωπος του κόμματος στην περιοχή, και αν δεν υφίσταται ούτε Εκπρόσωπος, τότε αποφασίζει η ΕπΕ με την τριμελή σύνθεσή της. Το ίδιο ισχύει αν δεν υποβληθεί εγκαίρως σχετική πρόταση από ΠΟ.
16.γ. Οι υποψήφιοι του κόμματος για δημόσια αξιώματα πέραν των όσων ορίζουν οι Νόμοι πρέπει:
- Να είναι μέλη του κόμματος. Αν δεν είναι μέλη, απαιτείται αιτιολογημένη πρόταση της ΕπΕ και η σύμφωνη γνώμη του Πολιτικού Συμβουλίου.
- Να διαθέτουν εργασιακή και επαγγελματική εμπειρία.
- Να έχουν λευκό ποινικό μητρώο.
16.δ. Το ψηφοδέλτιο Επικρατείας, για τις βουλευτικές εκλογές εγκρίνεται από το Πολιτικό Συμβούλιο, εγκαίρως και σε ειδική συνεδρίαση, μετά από εισήγηση της ΕπΕ. Οι μετέχοντες σε αυτό, πέραν των όσων ορίζουν οι Νόμοι, πρέπει να πληρούν και τις προϋποθέσεις της ανωτέρω παραγράφου του παρόντος Καταστατικού.
16.ε. Το ευρωψηφοδέλτιο εγκρίνεται από το Πολιτικό Συμβούλιο, εγκαίρως και σε ειδική συνεδρίαση, μετά από εισήγηση της ΕπΕ. Οι μετέχοντες σε αυτό, πέραν των όσων ορίζουν οι Νόμοι, πρέπει να πληρούν και τις προϋποθέσεις της παρ.16.γ του παρόντος Καταστατικού.
16.στ. Η ΚΕ δικαιούται να μην εγκρίνει, σε περιπτώσεις αμφισβήτησης της καταλληλόλητάς του, οιονδήποτε υποψήφιο για οιοδήποτε δημόσιο αξίωμα. Ενστάσεις σχετικά με τους υποψήφιους εξετάζονται εγκαίρως από την Κεντρική Επιτροπή.
Άρθρο 17ο: Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές
17.α. Οι «ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ -Πρόδρομος Εμφιετζόγλου» πιστεύει στην αποκέντρωση και στην πολιτική πρωτοβουλία και αυτοτέλεια των τοπικών κοινωνιών. Στο πλαίσιο αυτό, αναγνωρίζει σε τοπικό επίπεδο την ανάγκη συμμετοχής των Περιφερειακών Οργανώσεών της στις εκλογές για την ανάδειξη των δημοτικών και περιφερειακών αρχών.
17.β. Τα μέλη του κόμματος είναι ελεύθερα να υποστηρίξουν συνδυασμούς ή και να συμμετάσχουν σε ψηφοδέλτιά αυτών με την επιφύλαξη της τήρησης των αρχών, θέσεων, αξιών και κατευθύνσεων του κόμματος.
Με απόφαση του Πολιτικού Συμβουλίου το κόμμα μπορεί να εκφράσει την υποστήριξή του σε συνδυασμούς.
17.γ. Σε περιπτώσεις αμφισβήτησης της καταλληλότητας οιασδήποτε υποψηφιότητας ή υποστήριξης άλλων υποψηφίων και συνδυασμών ισχύει η παρ. 16.στ. του παρόντος Καταστατικού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ: ΓΕΝΙΚΕΣ & ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 18ο: Γενικά
18.α. Για το σύνολο των κομματικών λειτουργιών και εσωτερικών διαδικασιών, για τα αναλυτικά καθήκοντα και τις υποχρεώσεις των μελών του κόμματος, οργάνων, συμβουλίων, επιτροπών, ομάδων έργου, κ.λ.π., για τα οικονομικά ζητήματα, τις διαδικασίες εκλογής ή ορισμού οργάνων, συμβουλίων, επιτροπών, ομάδων έργου, για τον τρόπο σύγκλησης, λειτουργίας και λήψης αποφάσεων οργάνων, οργανώσεων, συνελεύσεων, συμβουλίων, επιτροπών, ομάδων έργου, και για όλα τα θέματα τα οποία δεν ορίζονται ρητώς από το παρόν Καταστατικό, ισχύουν οι Κανονισμοί του κόμματος.
18.β. Οι συνεδριάσεις των οργάνων, συμβουλίων, επιτροπών, ομάδων έργου, γίνονται δια ζώσης αλλά και ηλεκτρονικά και απαρτία υπάρχει όταν κατά την έναρξη της συνεδρίασης ή συνέλευσης της παρίσταται το 50%+1 (πενήντα τοις εκατό συν ένα) των μελών, και στην περίπτωση που αυτή δε διαπιστωθεί, ο προεδρεύων ορίζει νέα συνεδρίαση ή συνέλευση, κατά την οποία απαρτία υπάρχει όταν παρίσταται το 1/3+1 (άνα τρίτο συν ένα) των μελών. Επιτρέπεται η ηλεκτρονική ψήφος και η ψήφος μέσω εξουσιοδότησης (δεκτές ως δύο εξουσιοδοτήσεις κατ’ άτομο). Οι αποφάσεις λαμβάνονται με απλή πλειοψηφία των συμμετεχόντων και σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η επιλογή του εκάστοτε επικεφαλής, εκτός κι αν αλλιώς ορίζεται στο Καταστατικό ή στους Κανονισμούς. Κάθε συνεδρίαση ή συνέλευση αποτυπώνεται σε πρακτικά και με σαφή καταγραφή των αποφάσεων.
18.γ. Μεταξύ δύο διαδοχικών Συνεδρίων οι Κανονισμοί μπορεί να τροποποιούνται από την Κεντρική Επιτροπή, μετά από εισήγηση του Πολιτικού Συμβουλίου.
18.δ. Οι Κανονισμοί του κόμματος δεν μπορούν να έρχονται σε αντίθεση με το Καταστατικό. Σε τέτοια περίπτωση υπερισχύει το Καταστατικό του κόμματος, ενώ σε οιαδήποτε αμφισβήτηση αποφασίζει οριστικά για την ερμηνεία η Ελεγκτική Αρχή.
18.ε. Ως αρχή, όλες οι ψηφοφορίες στο κόμμα γίνονται με κάλπη. Μπορεί βεβαίως, να επιλεγεί η ηλεκτρονική μέθοδος ή και οι δύο μέθοδοι.
18.στ. Όπου αναφέρονται ή προκύπτουν μη ακέραιοι αριθμοί, αυτοί στρογγυλοποιούνται σύμφωνα με τους κανόνες της αριθμητικής.
Άρθρο 19ο: Εφορευτικές Επιτροπές
19.α. Όλες οι εσωτερικές εκλογές και σε όλα τα επίπεδα οργανώνονται, εποπτεύονται και εκτελούνται από τριμελείς Εφορευτικές Επιτροπές, που εκλέγονται πριν από την ψηφοφορία μεταξύ μελών του εκάστοτε σώματος, τα οποία δηλώνουν εθελοντική υποψηφιότητα.
19.β. Τα μέλη κάθε Εφορευτικής Επιτροπής εννοείται ότι δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι για οιαδήποτε θέση στη συγκεκριμένη εκλογική διαδικασία που οργανώνουν, εποπτεύουν και εκτελούν.
19.γ. Κάθε Εφορευτική Επιτροπή υφίσταται έως την υπογραφή και παράδοση του πρακτικού αποτελεσμάτων της εκλογικής διαδικασίας, που οργανώνει και εποπτεύει.
Άρθρο 20ο: Τροποποίηση του Καταστατικού
20.α. Το μοναδικό όργανο του κόμματος που μπορεί να αναθεωρεί και να τροποποιεί το παρόν Καταστατικό είναι αποκλειστικά το Συνέδριο (τακτικό ή έκτακτο).
20.β. Οι τροποποιήσεις του Καταστατικού εγκρίνονται με φανερή ψηφοφορία σε δια ζώσης Συνέδριο και πάντα με πλειοψηφία του 50%+1 (πενήντα τοις εκατό συν ένα) των εγγεγραμμένων Συνέδρων.
20.γ. Η ερμηνεία του Καταστατικού γίνεται με μοναδικό κριτήριο το συμφέρον του κόμματος. Σε περίπτωση αμφιβολίας ή διαφωνίας τον τελικό λόγο έχει η Ελεγκτική Αρχή. Εννοείται ότι είναι δυνατή και η δικαστική ερμηνεία και συνδρομή, από οιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον προς τούτο.
20.δ. Μέχρι την σύγκληση Συνεδρίου για όλα τα θέματα αποφασίζει εγκύρως και μόνον ο Πρόεδρος και Αρχηγός του κόμματος κ. Πρόδρομος Εμφιετζόγλου του Συμεών.
‘
Αρθρο 21ο: Συμμετοχή του Κόμματος σε Συνασπισμούς και άλλα κόμματα
21.α. Το κόμμα δύναται να συμμετέχει σε εκλογικούς συνασπισμούς και άλλα κόμματα με απόφαση του Προέδρου.